Mladí ITčkári získali 330 000 € na rozvoj svojho biznisu

Združenie mladých podnikateľov Slovenska vyhlásilo včera v Starej tržnici v Bratislave víťazov tretieho ročníka súťaže Podnikateľský nápad roka určenej pre mladých podnikateľov. Hlavnú cenu získal projekt Pygmalios Analytics šestice talentovaných softwarových developerov, ktorí presvedčili porotu vlastnou technológiou na sledovanie a analýzu objektov, tovaru, zákazníkov, či ľudí v priemysle a v obchode. Do súťaže sa zapojilo 425 biznis projektov a nápadov.

Víťaz súťaže získal atraktívnu odmenu v hodnote 330 000 € od hlavných partnerov. Tá pozostáva z finančnej investície do výšky 300 000 € od fondu J&T Ventures a poradenských služieb v hodnote 30 000 €. Od spoločnosti Kinstellar tak získa víťaz právne poradenstvo, firma BMB Leitner mu poskytne daňové a ekonomické poradenstvo a  reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett pre víťaza pripraví reklamnú kampaň. „Získané služby a investíciu použijeme na uvedenie nášho produktu na trh a rýchlejší rast. Úspech v Podnikateľskom nápade roka prinesie zviditeľnenie nášho produktu, nadviazanie nových kontaktov a rýchlejšiu expanziu nášho podnikania,“ prezradil Michal Tomčík, tvorca myšlienky a spoluzakladateľ projektu Pygmalios Analytics.

Unikátny projekt z oblasti energetiky, Heat for Energy, ktorý umožňuje premieňať zbytkovú tepelnú energiu na elektrinu získal ocenenie Regionálny nápad roka z východného Slovenska a UHF RFID mURM rádiový modul monitorovania subjektov bol ocenený ako Regionálny nápad roka zo západného Slovenska. Stredné Slovensko zostalo bez ceny.

Špeciálne ocenenie Orange StartApp získala interaktívna mobilná a webová aplikácia CHART.tv, ktorá spája diváka a televízie.

Cenu verejnosti získala multifunkčná ženská kabelka Ladybag, ktorá dokáže svoju majiteľku zahriať v chladnom počasí, či dobiť jej telefón. Cenu predsedu poroty, ktorým bol Anderj Zaťko, riaditeľ J&T Banky Slovensko, získalo zariadenie OxyPole, umožňujúce rekreačné potápanie bez klasických kyslíkových prístrojov.

„Od prvého ročníka je Podnikateľský nápad roka z hľadiska počtu prihlásených najväčšou podnikateľskou súťažou na Slovensku. V tomto roku prilákala ešte o tretinu viac mladých ľudí a porota vyberala z viac ako 400 prihlásených. Pozorujeme tiež rast kvality prihlásených nápadov a tiež zásadné zlepšenie ich prezentácie. Mladí ľudia sa postupne učia, ako svoje inovatívne nápady nielen vytvoriť, ale aj „predať“,“ hodnotí  tretí ročník Podnikateľského nápadu roka a prihlásené projekty predseda Združenia mladých podnikateľov Slovenska Ján Solík.

„V tomto ročníku sa k týmto trendom pridali ešte dve špecifiká. K tradičnej dominancii IT projektov pribudlo mnoho nápadov, ktorých výsledkom je fyzický produkt alebo inovatívna technológia. Zároveň sme spozorovali ešte jeden zaujímavý moment.  Podnikateľský nápad roka motivoval k prihláseniu aj šikovných Slovákov žijúcich v zahraničí. Takýchto ľudí nájdeme aj medzi finalistami. Majú zahraničné skúsenosti, či vzdelanie a uvažujú o rozbehnutí podnikania na Slovensku, čo vnímame veľmi pozitívne“, dodáva Solík.

O Podnikateľskom nápade roka

Podnikateľský nápad roka je najväčšia podnikateľská súťaž na Slovensku. Vyhlasuje ju každoročne Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Jej cieľom je oceniť inovatívne podnikateľské nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie a zároveň popularizovať podnikanie medzi mladými ľuďmi. Podnikateľský nápad roka 2014 sa koná pod záštitou Ministerstva financií SR a podporujú ho špičkové spoločnosti z oblasti reklamy, telekomunikačného, poradenského a finančného sektora a Slovak business Agency.

Bratislava, 14. november 2014

Zdroj: http://podnikatelskynapadroka.sk/clanok/8143951112/najlepsim-podnikatelskym-napadom-je-sledovaci-a-analyticky-software.html