nvestorov nápad, ktorý môže potopiť klasické permanentky, doslova nadchol.

Predstavenie projektu

Prepracovaná prezentácia, výborný biznis plán a sebavedomia tak akurát. Do Nájdite si biznis s HN prišiel Andrej Kečkeš s projektom Sportimea, ktorý má vytvoriť jednotný rezervačný systém a sústrediť všetky športoviská na jednom portáli.
„Ľudia majú často problém nájsť miesta, kde si môžu zacvičiť a zároveň si ich aj rezervovať. A navyše väčšina z nich funguje iba na telefonických objednávkach,“ vysvetľuje na úvod Kečkeš. Jeho plán je jednoduchý - zbaviť nás všetkých pernamentiek a členských kariet a vytvoriť akýsi systém, ktorý bude združovať všetky potrebné údaje.

Ak sa teda športovec z Bratislavy rozhodne, že si chce zacvičiť v Trnave, môže. Stačí mu na to mobil a pripojenie na internet, cez ktoré si overí dostupnosť a kapacitu. Potom mu po zaplatení príde rezervácia ako QR kód.
„Ľuďom prinášame praktický portál a športoviskám zase zaujímavý rezervačný systém,“ pokračuje Kečkeš. Prínosom by mohlo byť to, že zákazník nájde všetky fitnescentrá a športové haly na jednom mieste. A navyše si na tomto "trhu" môže vyhľadať spoluhráčov na šport, nové športoviská alebo spropagovať športové akcie.

Otázky a odpovede

Andrej Kečkeš „vypálil“ svojou prezentáciou investorom rybník. „Ako prvý ste priniesli ozajstný biznis plán,“ chváli Kečkeša Karol Gogolák z G4. A hneď sa aj pýta, ako ďaleko v projekte pokročil. Sportimea má už svojich prvých klientov a pripravuje sa na masívnejší útok - chce osloviť slovenské športoviská vo veľkom.„Tu vidím najväčšie úskalie,“ varuje Gogolák. Všetky miesta bude potrebné osobne navštíviť a zvoliť veľmi špecifickú komunikáciu.

Ivana Štefunka z Neulogy zaujíma, kto tvorí tím. Je presvedčený, že Kečkeš potrebuje obchodníkov - a tí sú drahí. Kečkeš sa bráni. Ako aktívny používateľ sociálnych sietí, skypu a celkovo internetu si myslí, že ťažké bude preklenúť iba začiatky a úvodné oslovenie.

Zaujíma ho však aj názor investorov, či voliť cestu osobných stretnutí, alebo skúsiť osloviť masovo e-mailom. „Vytypujte si najskôr, kto sú vlastne majitelia fitnesiek a dajte si týždeň, v ktorom sa s piatimi stretnete,“ radí Martin Krupa z Ui42. Môže si takto urobiť malý prieskum a zistiť, čo si jeho reálny klient pýta.

Rozhovor mladého podnikateľa s investormi naberá na obrátkach. Nejde tu už iba o klasickú prezentáciu a doplňujúce otázky. Projekt porotcov doslova nadchol, vidia, že sa stretli s človekom, ktorý vie, čo chce robiť a kam sa s projektom dostať. Zdá sa, že účasť v seriáli Nájdite si biznis s HN dokonale spĺňa svoj účel: Michal Matys z Translaty je totiž projektom nadšený a pripravený investovať. „Tento projekt má obrovskú pridanú hodnotu,“ tvrdí Matys. Ako šéf športového klubu dobre vie, čo znamená modernizovať rezervačný systém.


Hodnotenie

„Som ochotný dať do toho peniaze, aj za cenu, že to nevyjde,“ opakuje Matys. Projekt ho chytil za srdce a navyše aj rieši reálnu potrebu. Aj Štefunko si myslí, že startup má potenciál minimálne na Slovensku a v Česku - takýto systém rezervácii tu chýba. A okrem tohoto prínosu tu visí ešte jeden - tento projekt na seba pravdepodobne nabalí zaujímavú skupinu: športovcov. "A tí sú aktraktívni aj pre pre firmy so športovými potrebami," dodáva. Cesta je však ešte dlhá, prvým cieľom bude dostať do systému čo najviac športovísk.

„Svoju stránku prispôsobte obsahom majiteľom posilňovní a športových klubov,“ radí uchádzačovi Krupa. Druhá skupina, teda ľudia, vraj prídu neskôr. Gogolák súhlasí. Tiež vidí jasnú chronológiu biznis plánu – projekt treba najskôr predať ako rezervačný systém športoviskám, následne sa o službu začnú zaujímať ľudia a keď bude okolo Sportimea vytvorená silná komunita, portál bude zaujímavý aj pre firmy so športovými potrebami. „Je to dobrý, jednoduchý produkt, ale bude s ním ešte veľa roboty,“ dodáva Gogolák a ponúka kolegovi Matysovi pomocnú ruku pri analýze biznis plánu. Potenciál projektu vidí i ďalší porotca Christian Mandl, riaditeľ spoločnosti Danubia Consulting, aj keď mu chýbali čísla pri kalkulácii s objemom investície.

 

Verdikt poroty

  • Karol Gogolák, investor, G4
    Je to dobrý, jednoduchý produkt. Chválim prezentáciu aj biznis plán. Ako úskalie vidím drahý sales.
  • Ivan Štefunko, predseda Predstavenstva Neulogy, a. s.
    Projekt má potenciál minimálne na Slovensku a v Česku. Zaujímavé bude budúce prepojenie na sociálne siete.
  • Martin Krupa, spolumajiteľ spoločnosti Ui42
    Najskôr musíte nalákať do systému športoviská, ľudia prídu potom sami. Stránku prispôsobte majiteľom športovísk.
  • Michal Matys, spolumajiteľ spoločnosti Translata a EuroCoc
    Projekt má obrovskú pridanú hodnotu, rieši reálnu potrebu. Som ochotný investovať.
  • Christian Mandl, riaditeľ spoločnosti Danubia Consulting
    Projekt má potenciál, ale chýbalo mi viac čísiel. Vyberte si, na koho sa chcete zamerať, či na športoviská, alebo na ľudí.

Paulína Nedavašková